Dag 19 villafranca del.bierzo naar portomarin - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van GERRY Gerwen - WaarBenJij.nu Dag 19 villafranca del.bierzo naar portomarin - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van GERRY Gerwen - WaarBenJij.nu

Dag 19 villafranca del.bierzo naar portomarin

Blijf op de hoogte en volg GERRY

09 September 2013 | Spanje, Portomarín

Dag 19 over 110 km van Villafranca del Bierzo naar Portomarin. Vanochtend vertrokken om 09.00u precies, eerste keer dat t lukte, met een temperatuur van 11 gr korte broek en korte mouwtjes. Er komt per slot van rekening een klim van 30 km dus ook de helm op t stuur en niet op t hoofd. Nou de aanloop (2-3%) voor we ons konden warm rijden duurde ruim 15 km.
Daarna werd t steiler en na 30 km bereikten we het dorp Ceibrero op 3 km voor de top stuurde een plaatselijk agent ons door t dorp Ceibrero waar de maandag jaarmarkt werd georganiseerd. 100-derden mensen en wij er dwars doorheen. De weg vervolgend maar op een verkeerde berg besloten we de doorsteek te maken via een natuur verbindingsweg tussen 2 bergkanten zoals ook de pelgrims te voet de route hebben van 2km. Natuurlijk zijn we er gekomen lek voorbandje voor Daan en we waren weer op onze route naar de top van de Alto do Ceibrero op een hoogte van 1300 mtr. In razende vaart n aantal hoogte meters naar beneden om weer aan de beklimming te beginnen van de Alto do San Roque van 1270 mtr hoog. Weer naar beneden voor de laatste grote klim de Alto do Poio met een hoogte van 1335 mtr op precies 50 km na ons vertrek. Een paar km verder hebben we lunchje met onze supporters van de dag Frau Gerrie Leo en Jose. Na de pauze t 2e deel van de dag. Eerst bleven we nog even op hoogte om daarna in een razend tempo de afdaling te maken van 13 km lang met dalings percentage van 6-8 %. Snelheden van 70 kmh. (Heerlijk).
Over de laatste verschrikkelijk lastige 30 km bereiken Portomarin. Onderweg paar leuke dorpen gezien en bijbehorende vergezichten. Het traject van de dag was bijna te lastig om er echt van te genieten. Zeker als je zoals ik met suiker tekort komt zitten en de bekende hongerklop er in eens is op 14 km voor t eind. Zelfs Mari droomde van n snicker dus die was ook niet ver verwijderd van de zelfde klop. Half banaantje en reepje van Daan en we konden zonder schade ons gebruikelijke pilsje nuttigen in t centrum van Portomarin in gezelschap van onze supporters. Op naar Camping Santa Marina (is er vriendelijk, schoon en gezellig) waar ook Gerrie Leo en Jose n chalet hebben gehuurd en zoals ook gisteren avond we samen voor de avond maaltijd zullen gaan.