6e Etappe: Assmannshaussen naar Bonn - Reisverslag uit Bonn, Duitsland van GERRY Gerwen - WaarBenJij.nu 6e Etappe: Assmannshaussen naar Bonn - Reisverslag uit Bonn, Duitsland van GERRY Gerwen - WaarBenJij.nu

6e Etappe: Assmannshaussen naar Bonn

Blijf op de hoogte en volg GERRY

21 Augustus 2014 | Duitsland, Bonn

21 aug 2014 5e etappe Rheinfahrt over 139 km.

Van morgen was het natuurlijk even de weg vinden voor de finale metgezellen en de anderen stonden erbij en keken ernaar. Met een kwartiertje vertraging vertrokken we dan met traditioneel Mari op kop maar niet voordat Gerry uitdrukkelijk nog waarschuwde om voorzichtig te zijn en ons aan de verkeersregels te houden, zeker met een groep van 11.

Goed en wel op de fiets of we moesten met een pondje de Rijn over want daar vervolgden we de route zie foto. Mooie fietspaden strak langs de Rijn zo ging het 50 km aan een stuk en onderweg passeerden we nog de mythe van de Rijn de Lorelei stroom afwaarts bij Kaub waar de Rijn een S bocht maakt en het water woelig van stroom is daar boven op de rots zong de overgebleven maagd met de haar lange gouden haren. Schippers in de oude tijden waren zo onder de indruk van de zang en schoonheid dat menig schip is vergaan door de sterke afleiding door de schone maagd Lorelei.

Op een kleine 60 km hadden we pauze waar John alweer naarstig in zijn etenspot aan het roeren was.. Overschot van gisteren Chili con carne en het smaakte voortreffelijk en in een oogwenk was t op. ( echt renners voedsel)

Op voor het tweede deel van de etappe waar de zon maar bleef schijnen en de fietspaadjes iets minder mooi waren. Maar...de passage van Koblenz deed snel de slechte fietspaadjes verdwijnen. Daar waar de Moezel en de Rijn elkaar treffen onder toeziend oog van de stichter van het eenheidsrijk Deutschland keizer Wilhelm de grote daar vechten historie en schoonheid om voorrang. GENIETEN zie foto!

Voort gaat het nog een keer treffen we John die een complete Imbiss had ingericht weer eten op voortreffelijk niveau, beetje uitbuiken een paar sterke verhalen van Han en Daan en op voor het laatste stukje wat voorbij vloog. Onderweg ging de zon nu af en toe weg en warempel viel er een druppel regen bij aankomst in het hotel.

Ondertussen dat ik dit berichtje schrijf schijnt de zon alweer volop en staat iedereen te wachten om naar Bonn Altstadt te gaan. Tot morgen...