3e etappe: schaffhaussen naar Neuf Brisach - Reisverslag uit Neuf-Brisach, Frankrijk van GERRY Gerwen - WaarBenJij.nu 3e etappe: schaffhaussen naar Neuf Brisach - Reisverslag uit Neuf-Brisach, Frankrijk van GERRY Gerwen - WaarBenJij.nu

3e etappe: schaffhaussen naar Neuf Brisach

Blijf op de hoogte en volg GERRY

18 Augustus 2014 | Frankrijk, Neuf-Brisach

Van schaffhaussen naar Neuf Brisach in Frankrijk over een afstand van 181 km waar we 7u en 15 minuten effectief over hebben gefietst.

Met de pauzes, oponthoud, omleiding en klapband van Ton waren we in totaal 10 en een half uur onderweg. Dus aankomst in Hotel aux 2 Roses om 19.30 uur.
Fietsen wegzetten o pslot wat drinken douchen maakt dat we rond 21.30 u aan tafel zullen gaan voor onze maaltijd. Hoewel John weer voortreffelijk is bezig geweest met hamburgers en salades zullen we toch nog wel een kleinigheidje eten.

Een hoogtepunt van de dag was het bezoek aan de ReinFalls zie foto met op de voorgrond alle fietsers en John ik noem ze hierbij allen voor diegene die niet precies weten hoe en wat.
In willekeurige volgorde
1 Aart Voets, 2 Maarten van Rooij 3 Michel van Rooij 4 Daan Hermes 5 Ton Hermes 6 Mari Rovers 7 Gerry van Gerwen en begeleider John van de Zanden.

Een andere ongewild hoogtepunt was een enorm lastige klim die we over moesten door een omleiding 2 1/2 km met gemiddelde stijging van 12 % met stukken van 16 %

Tot slot de klapband van Ton in de afdaling gelukkig achter want het achterwiel blokkeerde doordat de binnenbandjes vast sloeg tussen de rem. Je moet er niet aan denken als dit met het voorwiel was gebeurt.

Hiermee sluit ik af hoewel details over deze dag leuk zouden zijn te vermelden maar het is echt tijd om een hapje te eten , morgen weer een dag...