Rheinfahrt: Buchs naar Schaffhaussen - Reisverslag uit Stein am Rhein, Zwitserland van GERRY Gerwen - WaarBenJij.nu Rheinfahrt: Buchs naar Schaffhaussen - Reisverslag uit Stein am Rhein, Zwitserland van GERRY Gerwen - WaarBenJij.nu

Rheinfahrt: Buchs naar Schaffhaussen

Blijf op de hoogte en volg GERRY

17 Augustus 2014 | Zwitserland, Stein am Rhein

2e Etappe: Buchs naar Schaffhaussen over een afstand van 150 km

overnachten in hotel Zak (back packers hotel)

We vertrokken n zucht later dan 9 uur in een zonnetje van toen al 18 gr.
Vrijwel meteen zaten we langs de Rijn met n lekker briesje in de rug ging het gestaag stroomafwaarts, soms wel tegen de 40 km/u waar Mari enigszins verontrust over was..

Na het prachtige fietspad sukkelde we steeds vaker op een onverhard gravel pad met soms nog een streepje asfalt. Op een zeker moment reden we verhard aan ene zijde de Rijn en de andere zijde de ene na de andere camping jawel en ook FKK strandjes werden aangegeven.

Het pad waarop we reden ging verder en opeens was het pad overstroomd zelfs een slagboom, ik als held dacht...ik kan er wel doorfietsen want zag aan t eind waar het iets omhoog ging dat het daar alweer droog was. Ik denk de totale afstand water 50 mtr. Allengs werd het water dieper en dieper ik raakte met de pedalen het water en dacht omdraaien en in de draai merkte ik dat het nog dieper werd raakte in onbalans, moest uit m'n pedalen en stond dus tot mijn knieën in het water. Wat ik niet had gezien dat mijn fietsvrienden dit tafereeltje keurig vanaf het droge en sommige zelfs op een dijk geklommen waren om het nog beter te kunnen zien en met droge voetjes dus. Jawel er was natuurlijk hilariteit maar goed ik klom in het ondiepe weer op de fiets met m'n klotsende schoenen en gezamenlijk vervolgden we onze weg door een stukje terug te rijden om verder via dorpjes onze route weer op te pikken.

Na 100 km hadden we onze pauze bij een spoor emplacement waar John heftig in een geweldig ruikende pot aan het roeren was Daan een tafel opzette door n paar schragen en n blad te organiseren. Maar de verrassing was toch wel de geweldige spaghetti met bite en verse saus die John ter plekke had gemaakt als lunch.. De spaghetti en saus vonden zodanig goed aftrek bij de fietsers dat het plannetje van John om van het overschot een salade te maken voor morgen niets over bleef. John had dit gelukkig net op tijd in de gaten zodat hij zelf nog net een portie van de door hem bereide spaghetti met saus kon genieten..
Even uitbuiken, het wieltje van Aart wat richten (liep aan door een slag) de bidons vullen een laatste blikje frisdrank en hup onder weg om de route te vervolgen.

In Weil am Rhein een colaatje het laatste stukje op en af met tegen wind deden de benen nog wel even pijn. Al met al een mooie zonnige rit van rond de 25 gr die we misschien iets te snel hebben gereden maar toch iedereen voldaan is om vervolgens n lekker douchje te pakken.

Vanavond eten we in het stamrestaurant van Ton, ben benieuwd.....

• 18 Augustus 2014 - 21:06

Leo & Jose Van Rozendaal:

Veel fietsplezier voor de komende dagen en voor vanavond smakelijk.